יום שלישי, 9 ביוני 2020

מתי לוקחים ויטמינים ומינרלים - קובי עזרא

מתי לוקחים ויטמינים ומינרלים? קובי עזרא




קובי עזרא מספר מתי ליטול תוספי תזונה שונים, כמו: ויטמינים ומינרלים, ויטמין D, מגנזיום, אבץ, פרוביוטיקה.

מתי הזמן הטוב ביותר לקחת ויטמינים?

הזמן הטוב ביותר לקחת ויטמינים ומינרלים רבים לרוב עשוי להיות בשעות הבוקר, עם הארוחה. אך עם זאת, ישנם מספר תוספי תזונה שעשויים לעזור לנו לישון טוב יותר כאשר הם נלקחים זמן קצר לפני השינה.

לכן, הזמן הטוב ביותר לקחת את הוויטמינים, תלוי בדיוק באילו ויטמינים את/ה נוטל/ת, ובהשפעות הבריאותיות שאנו מקווים להשיג מנטילתם.

ישנם מספר הנחיות בסיסיות שצריך לפעול בכדי להפיק את המרב מהוויטמינים או התוספים שאנו נוטלים.

יש אנשים שמגלים שויטמינים ומינרלים עשויים לגרום להם לעיכול בעייתי ואפילו לשלשול אם נלקחים על בטן ריקה. לכן, בדרך כלל עדיף לקחת תוספי ויטמינים ומינרלים עם הארוחה, אלא אם כן הרופא שלך יעץ לך אחרת.

ויטמינים שעשויים להיות טובים יותר כאשר הם נלקחים בבוקר כוללים:

ויטמינים מקבוצת B מסוימים, ויטמין סי, ויטמין די.


ויטמינים ותוספי מזון שעשויים להיות טובים יותר כאשר הם נלקחים בערב, קרוב לשינה, כוללים:

מגנזיום, ויטמין B-3 (ניאצין), סידן.

ויטמין A עוזר לשמור על הראייה ומערכת הרבייה (לא רק!). אין שום עדות לכך שעדיף ליטול ויטמין A בבוקר או בערב, אז קח את תוסף הוויטמין שלך בכל פעם שהוא הכי נוח לך.

ויטמין A ובטא קרוטן שניהם מסיסים בשומן, אז לכן קחו אותם עם מזון המהווה מקור שומן.

ויטמינים מקבוצת B עוזרים לגופך לתפקד כראוי ולהישאר בריא. כאשר רמות של ויטמיני B מסוימים נמוכים מדי, אנשים עשויים לחוש עייפות יותר ממצב תקין. בלבול ואנמיה (חומצה פולית וויטמין B12) יכולים להופיע גם במקרים חמורים, תלוי באילו ויטמינים מקבוצת B חסרים.

ויטמין B6 נקרא: פירידוקסין, הויטמין עשוי לשפר את היכולת לזכור חלומות. חוקרים במחקר ראשוני קטן שפורסם בשנת 2002 העניקו לסטודנטים במכללות מינונים גדולים מאוד של ויטמין B6 במשך חמישה ימים וגילו כי חלומותיהם היו מציאותיים יותר מהרגיל.

ויטמין B12 עוזר לייצר אנרגיה, ומניעת אנמיה. אנשים מסויימים דיווחו שלקיחתו בערב הופכת אותם לאנרגטיים מכדי להירדם בקלות. לכן יהיה זה חכים יותר אם תיקחו את ויטמין B12 בבוקר.

ויטמין B3 ניאצין, עשוי לעזור להירדם. עדויות אנקדוטיות מצביעות על כך שלקיחת מנה גבוהה עוזרת לאנשים מסוימים להירדם בקלות יתרה.

עם זאת, אסור לשתות אלכוהול כשאתם נוטלים ניאצין (באותו הזמן) זאת עקב התגובה הווזודילטורית שיש לשניהם.

לכן באופן כללי עדיף ליטול ויטמינים מקבוצת B בבוקר.

ויטמין סי - ויטמין C מסייע למערכת החיסון לתפקד בצורה יעילה יותר, וגם ממלא תפקיד חשוב בסיוע בהגנה על התאים שלך מפני פעילות היתר של רדיקלים חופשיים. הויטמין מסיס במים, כך שלא צריך לקחת אותו עם ארוחה שומנית.

#קוביעזרא #תוספיתזונה #ויטמינים #מינרלים #מגנזיום #פרוביוטיקה #nutrition #healthy #magnesium #vitamins 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה